W ramach zadań do wyboru postanowiliśmy w drugim półroczu zająć się TIK-iem na lekcjach wf. Pragniemy nie tylko wykorzystywać nowe technologie na zajęciach, ale opracowywać zebrane materiały poza lekcjami wf, zadawać uczniom zadania do samodzielnego wykonania w domu i w ogóle pokazać wszystkim, że również na wf-ie można iść „z duchem czasu”.
Pierwszym zadaniem do wykonania była IPadowa lekcja wf, podczas której uczniowie musieli samodzielnie wyszukać w internecie układy gimnastyczne, a potem je odtworzyć, zaprezentować klasie, nagrać i omówić. Śmiechu przy wykonywaniu tego zadania było co niemiara, bo o ile znalezienie ciekawych układów nie było trudne, o tyle ich prezentacja okazała się niełatwa. Nagrywanie dodatkowo mobilizowało, ale i rozpraszało uczestników. Gotowe zdjęcia i filmiki następnie montowaliśmy w programie IMovie w zwiastuny filmowe. Po skończonej pracy mogliśmy zaprezentować jej wyniki na tablicy interaktywnej (miły przerywnik w zajęciach).
Planujemy kolejne tego typu zajęcia wf w klasie IV w ramach zajęć metodą WebQuest oraz w innych klasach z kamerą cyfrową i programem „Movie Maker”. Nowe technologie jeszcze nie raz zagoszczą na naszych TIK-owych wf-ach!